Wat maakt NEXTdriver uniek t.o.v. andere rijstijlcoaching?

Het coachen van het rijgedrag, hoe en bij welke coachingspartij is het (herhaaldelijk) coachen van chauffeurs het meest effectief en efficiënt? Een vraag die elke transporteur, verlader of vervoerder zichzelf zal afvragen bij het kijken naar de mogelijke oplossingen voor het reduceren van zijn emissies en het verhogen van de verkeersveiligheid terwijl (juist in de transportsector) de marges daar niet de dupe van worden. Met initiatieven zoals MONO zakelijk en The Lean & Green sterren komt naar voren dat duurzaam werkgeverschap steeds belangrijker gaat worden in de toekomst voor zowel de chauffeur, het milieu, de verkeersdeelnemers als ook voor de eigen concurrentiepositie binnen de sector. Door vandaag te investeren in een feedbackcultuur binnen het eigen bedrijf zal deze transitie gemakkelijker gaan én is het mogelijk om eventuele belemmeringen eerder op te sporen en oplossingen voor aan te dragen. Het is immers een kwestie van tijd totdat klanten vragen om duurzamere methodes van transport. Tegelijkertijd kan rijstijlcoaching bijdragen aan een oplossing voor het tekort aan personeel binnen de transportsector, investeren in eigen werknemers zorgt voor een langere binding en kan een goede manier zijn om nieuwe werknemers aan je te binden.


Rijstijlcoaching is tegenwoordig beschikbaar in verschillende smaken, wil je elk kwartaal op de hoogte worden gehouden of liever op maandelijkse of wekelijkse basis? Is er de wens om de code95 trainingen direct te implementeren bij deze coaching of liever apart? Gaat de coach met de chauffeur mee om te kijken hoe deze persoon rijdt en zich gedraagt? Of is de stijl van coaching meer op afstand en worden er interventiemomenten gepland indien de scores van het rijdgedrag deze noodzaak echt laten zien? Hoe wordt het management op de hoogte gehouden en welke frequentie is geprefereerd? Bij NEXTdriver geloven we in een consistente, persoonlijke aanpak tijdens het coachen van de chauffeurs, waarbij de privacy van de chauffeur zo lang mogelijk gewaarborgd moet blijven. Coaching is effectiever als er een goede vertrouwensband tussen de personen is, zodat de chauffeur zichzelf tegen de coach kan zijn en zich kwetsbaar kan opstellen naar de coach toe zonder dat de manager van deze (vaak persoonlijke) situatie op de hoogte hoeft te zijn. Indien er chauffeurs (of coaches) niet op de gewenste manier hun werk doen is het mogelijk om tijdig met elkaar in gesprek te komen en de vastgestelde problemen aandacht te geven om in de toekomst verbeterde resultaten te behalen.


Benieuwd naar waarom we bij NEXTdriver privacy zo belangrijk vinden en waarom we denken dat ook transportbedrijven er meer aandacht aan zouden moeten geven? Lees deze link van de Authoriteit Persoonsgegevens om er meer over het belang van privacy te weten te komen en waarom er rekening mee moet worden gehouden als werkgever. Ook kan je hier meer informatie vinden over hoe we omgaan met gegevens binnen de NEXTdriver omgeving.

Wat onderscheidt NEXTdriver ten opzichte van andere rijstijlcoaching services?

  • Wekelijkse, persoonlijke coaching

  • Op basis van eigen, objectieve (en gecontroleerde) data

  • Directe communicatie met de chauffeurs voor de coaches

  • Speciale NEXTdriver omgeving voor de coaches

  • Inzicht in de behoeften en de deelname van de chauffeurs

  • Investeer in je chauffeurs

  • Spoor problemen bij chauffeurs in een vroeg stadium op en grijp in

  • Apart dashboard voor management

  • NEXTdriver ontzorgt het management, stop met micromanagen en bekijk de geleverde prestaties in 1 overzicht met de belangrijkste statistieken

  • Stop met het interpreteren van verschillende grafieken of FMS databronnen

  • Privacy blijft gewaarborgd

  • Feedback is makkelijker te geven vanuit een anonieme positie

  • Verbetering van vertrouwen onder werknemers

  • Competitie tussen chauffeurs zorgt voor een verbeterde motivatie en verbeterde prestaties

  • Op verschillende niveau's is het mogelijk om een competitie in te stellen, bedrijfsbreed of locatiespecifiek

  • Geen hardware investering benodigd om aan de slag te gaan

  • NEXTdriver integreert naadloos met verschillende FMS platformen zoals:

  • Webfleet Solutions

  • Astrata

  • Transics

  • Trimble

  • LogiApp

  • Rietveld

  • Data2Track

  • FleetBoard

  • AddSecure

  • cTrack

  • NEXTdriver heeft haar technologie in eigen huis

  • Geen lock-in bij keuze voor een nieuw of verschillende FMS platform(en)

  • Kwaliteitscontrole van datasets is een kerntaak van NEXTdriver

  • NEXTdriver werkt samen met toonaangevende (onderzoeks)partners om coaching van het gedrag tijdens de verkeersdeelname nog beter te maken

  • Zoals bijvoorbeeld met de TU Delft, THAR, VLVK, Evofenedex

  • Return on Investment binnen 3 maanden bij onze huidige klanten* na het afronden van een pilot


Heb je vragen over het NEXTdriver platform, over onze gehanteerde coachingsmethode, onze coaches of bijvoorbeeld over de integratie van Fleet Mangement Systemen? Stel deze gerust hier.


Wist je bijvoorbeeld dat we bij NEXTdriver over al onze klanten in 2021 een minimale brandstofbesparing van 4% hebben gerealiseerd?


*Return on Investment hebben we behaald bij al onze klanten die het NEXTdriver pilot traject hebben doorlopen en vervolgens zijn doorgegaan met de reguliere NEXTdriver services. De besparingen aan het einde van de genoemde 3 maanden waren groter dan de maandelijkse kosten plus de opstartkosten van NEXTdriver.

13 weergaven